2 Nisan 2022 Cumartesi

CANDAN İÇRE

    




 

    Selam Aleyküm sevgili dostlar, kıymetli takipçilerim. Hayırlı günler dilerim. 

    İlk şiir kitabım, ilk göz ağrım dediğim “Ömrün Her Demi” 2021 yılı Eylül ayında edebiyat severler ile buluşmuştu.  Bu kitabımda 1999 yılından 2019 yılına kadar şiirlerimi ihtiva eden ve teması; aşk, hasret, ayrılık, askerlik, vatan sevgisi, tasavvuf, İlahi aşk, dua, hiciv ve toplumsal aksakları vb. konuları içeren şiirlerim vardır. Kalıp olarak serbest ve hece ölçüsü kullanılmıştır. Bazı şiirlerde Farsça, Arapça ibareler ve edebi sanatlar yer almaktadır.
    İkinci şiir kitabım ise 20 Şubat tarihinde okuyucuları ile buluştu. Bu kitabımda ki şiirler beyitler, serbest ve hece ölçüsü ile yazılmıştır. Tema olarak dünyanın faniliği, Şehitlik, vatan sevgisi, çocuğa ve kadına şiddet, yakarış, tarihi destan, ayrılık, hasret, aşk, İlahi aşk, gurbet, tasavvuf, sıla ve toplumsal olayları, aksaklıkları anlatan vb. konular mevcuttur. Çeşitli edebi sanatlara rastlamak mümkündür. Eserlerimde duru ve akıcı Türkçe kullanmaya gayret gösterdim, bazı arapça ve farsça sözcüklerde yer almaktadır. Bu eserimde bestelenen şiirlerimde mevcuttur.
Hakk ve hakikat çizgisinden sapmadım, Allah’ın izniyle gerçekleri aktarmaya çalıştım dilim döndüğünce, kalemim yazdıkça.
    Şiir yazmam konusunda ilham aldığım şairler; Yunus Emre Hz., Mevlana Hz., Abdurrahim Karakoç, Sezai Karakoç ve Necip Fazıl Kısakürek gibi saygı değer  üstadlardır.  Velhasıl  7’ den 70’e herkese tavsiye edeceğim, şiir severlerin başından sonuna kadar manevi hislerle sıkılmadan okuyabileceği ve şiirlerde kendine ve hayata dair bir şeyler bulabileceği, adeta şiirler ile bütünleşeceği bir eserdir.
    Her zaman söylediğim gibi  “Şairler halkın sessiz çığlıklarıdır.” Şiir; edebi sanatlarla özlü söz söyleme tekniğidir. Siz değerli dostlarım ve okuyucularımın desteklerini bekliyorum. Toplum olarak maalesef okumayan milletiz.
    Bir hususu belirtmek istiyorum. “Meyve veren ağaç taşlanır.” Derler ya bende şiir kitaplarımı çıkardıktan sonra çevremdekilerin eleştirilerine maruz kaldım; “Hiç işin yok mu niye kitap çıkardın.” Gibilerinden. Bende cevaben; "Şiir yazmakla toplumun kanayan yaralarına parmak basıyorum ve duygularımı ancak şiir  ile ifade ediyorum." dedim.
    Görüşmek üzere, esen kalın, Allah’a emanet olun.

                Ömür GÜRBÜZ
          Kültür ve Turizm Bakanlığı Halk Şairi 

Etiketler: , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa