ÖMRÜN HER DEMİ

           
        
           Merhabalar sevgili dostlar. Bu yazımda yeni çıkmış olan "Ömrün Her Demi" adlı şiir kitabımı siz değerli edebiyat severlerin takdirine sunacağım.

           Kitap tanıtımından önce kısaca kendimden bahsedeyim. 05.07.1981 tarihinde Afyonkarahisar İli, Sinanpaşa İlçesi, Taşoluk Kasabası’nda dünyaya geldim. İlk ve orta öğretimimi Taşoluk Kasabası’nda tamamladım. 2003 yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Harita Kadastro bölümünü, 2015 yılında Anadolu Üniversitesi Kamu Yönetimi bölümünü bitirdim. Evli ve 2 çocuk babasıyım. 1999 yılından beri aşk, dünya hayatını geçiciliği, İlahi Aşk, ayrılık, vatan sevgisi, hiciv vb. konuları içeren şiirlerle iştigalim.

 Takip eden arkadaşlar bilirler, yazı, vecize ve tüm şiirlerim  yıllardır bu sitede yer almaktadır. Haziran 2019’da sosyal sorumluluk projesi kapsamında Safiye Samyeli Hanım’ ın öncülüğünde 30 duyarlı şair bir araya gelerek “Çocuklar Ağlıyor Dünya Utansın” adlı şiir kitabını halkımızın takdirine sunduk. “Çocuklar Ağlıyor Dünya Utansın” kitabı ilk kitabım ve sosyal sorumluluk projeleri kapsamında ileri ki zamanlarda yeni şiir kitaplarımız da edebiyat severlerle buluşacak inşaallah.

            Bu kitabımı çıkarmam da 2 etken vardır. 1.si “Hayvan ölür, semeri kalır. İnsan ölür, eseri kalır.” Atasözünden yola çıkarak halkımıza ve edebiyat dünyasına ışık tutmak ve katkıda bulunmak amacıyla fani dünyada bir eser bırakmak. 2.si de bana bu konuda fikir veren ve öncü olan hemşehrim Safiye Samyeli Hanımdır. Bu vesile ile saygı ve teşekkürlerimi sunuyorum kendilerine. Kitabın konusu genel olarak İlahi aşk, ayrılık, hiciv, aşk, vatan sevgisi ve askerlik şiirleridir. Şiirlerim çoğunda da göreceksiniz mahlasım Köseoğlu’dur. Şiirlerimden esintiler sunayım biraz sizlere sevgili dostlar. Her zaman söylediğim gibi “Şairler halkın sessiz çığlıklarıdır.”




İşte ahir zamanı dile getiren bir şiirim;
İnsanlık bir han içinde.
Garip bir devran içinde.
Haksızlık diz boyu olmuş,
Ahir zamanın içinde.

Bazen can cananını arar; kah karanlık gecelerde, kah gizli ve boğazına düğümlenen hecelerde;
Kapkaranlık gecelerde,
Arıyorum seni yar yar.
Bölük bölük hecelerde.
Arıyorum seni yar yar.

Her daim hakikati göstermek ve hakikati haykırmak gerek sağır ve kör vicdanlara;
Köseoğlu hakikat olsun, her vakit sözün.
Koy, savrulsun küllerin, açığa çıksın közün.
Yeme ondan bir lokma, ona bakmasın gözün.
İman ve adaletle dolsun, cevherin, özün.

Olur ya insan dostu kim  düşmanı kim seçemez. Hz. Hamza (R.A.)’ ın şu ibretlik sözüne kulak verelim: “Beni düşmanımın kötülüğü değil, dostumun sinsiliği korkutur.”
Gündüzler geceden seçilmez oldu.
Ortalık riyadan geçilmez oldu.
Kim dosttur , kim düşman bilinmez oldu.
Yiğit belli değil, it belli değil.

Aşık yıllar geçse de unutamaz yârini dağı, taşı dolaşır, sonunda kadere teslim olur boyun büker Hakk’ tan gelene;
Dolaştım hep dağlar, taşlar.
Gözlerimden akar yaşlar.
Hep böyle mi biter aşklar?
Sordum yare boyun büktü.
Köseoğlu mecnun olmuş.
Yıllar geçmiş, bel bükülmüş.
Demek kader böyle imiş.
Kalp mutmain, boyun büktü.

İnsan candan vefalı bir dost arar, yorulur ve sonunda yüzünü Rahman’ a döner. Ve anlar ki, en candan ve en vefalı dost Allah-u Teala’dır;
Dağdan dağa köprü kurdum.
Araya araya yoruldum.
Yüzümü Rahman’ a vurdum.
Bulamadım candan bir dost.

         İşte sevgili dostlar az da olsa şiirlerimden esintiler sundum sizlere. Gayret bizden, Tevfik Allah’ tan. Rabbim hayırlara vesile kılması kılsın ve daha nice eserler yazdırmayı nasip etsin. Siz sevgili dostların desteklerini bekliyorum. Allah’ a emanet olun. En kalbi duygularla selamlıyorum. Sevgi ve saygılarımla.
                                                                                              
                                                                                                 Ömür GÜRBÜZ

Yorumlar

  1. Başarıların devamını diliyorum, Ömür abi. Daha iyi yerlere geleceğine inanıyorum...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

GEL GAYRI

DERDİN NEDİR SÖYLE SENİN?