19 Ağustos 2018 Pazar

ÖMÜRDEN VECİZELER 2

           



                Selam Aleyküm sevgili blogger severler. Geçenlerde Ömürden Vecizeler başlığı altında şahsıma ait bir yazı kaleme almıştım. İnşaallah bu yazıda onun devamı niteliğinde olacak.Şimdiden sürçü lisan ettiysek affola deyip başlıyorum.Siz sevgili okurlarımın takdirine bırakıyorum.Hepinizi en derin hürmetle selamlıyorum.

-At eyeriyle,insan değeriyle yol alır.

-En ince hesapların yapıldığı bu devirde hesapsız,çıkarsız sevdim seni.Var mı ötesi?

-Halini arz et diyorsun ya hani.Ne anlatmaya mecalim kaldı halimi.Ne de halimi anlatmaya bir lisan.Arif olan anlar ahvalini.Gönül konuşur;sus pus olur sözcükler.Bazen buz kesilir zaman.

-Bana sevgiyi anlat diyorsun...Sevgi ne okyanuslara, nede gökyüzüne sığar.Yazmaya kalksam denizler mürekkep olsa da yetmez.Sevgiyi camid şeylerde arama.Hiç bir yere sığmayan o güzel haslet;seven merhametli yüreklerdedir.

-Dost kötü gününde yanında olandır.Kötü gün sağlamı çürükten,elması kömürden ayırır.

-Tüm hastalıkların,sıkıntıların ilacı tekdir aslında;sevgi.Sevgi olmazsa kavga,huzursuzluk,sıkıntılar ve dahi savaşlar başlar.Başka tiryağa ne hacet sevgi dururken.

-Aşka vefan var mı diyorsun ey yar?Zaten vefa yoksa sevda hiç olmamıştır zaten.Vefalı olacaksın ki tüm cefalara göğüs gerebilesin.

-Nokta kadar menfaat için dostunu satma hiç bir zaman.Üç nokta gibi boşlukta kalırsın sonra.

-Canım dediklerim beni benden çaldı.Vuslatı ömrümü çekemez oldum.

-Bazen hak etmediği halde çok önem ve değer yüklüyoruz bazı insanlara.Sonrada üzülüyoruz.Niye yüklüyoruz ki;bir dirhem insanlara bin dirhem kıymetini? O yükü kaldıramaz,taşıyamazlar böyle insanlar.

-Bir gonca gülsün yüreğimde,hazanda solsa da güller,gönlümde her mevsim açacaksın sen.

-Aşk;havf ve reca arasında Huzur-u İlahiye boyun eğmektir.

-Ne zaman güneş tersten(batıdan) doğarsa,işte o zaman senden vazgeçeceğim.

-Arifin ettiği kelam hüsnü laf olur,cahil konuşur laf ü güzaf olur.

                   Takipte kalın sevgili dostlar.Zamanım oldukça sizlerle paylaşmaya çalışacağım.Sevgi ve saygılar bizden. Allah'a emanet olun.

Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa