31 Temmuz 2018 Salı

ÖMÜRDEN VECİZELER 1

         

       Selam aleyküm sevgili blogger okuyucuları.Daha önce defalarca şiirler yazdım blog adresimde.Öncelikle ilk yazarlık deneyimim olması hasebiyle;sürçü lisan ettiysek affola.Bismillah deyip çıktık yola.Niyet hayır,akıbet hayır ola.Bu blogda sosyal paylaşım sitelerinde paylaştığım şahsıma ait vecizeleri,sözleri bir araya topladım ve sizlerle paylaşmak istedim. Siz değerli okuyucuların takdirine bırakıyorum.

-Şairler halkın sessiz tercümanlarıdır.

-Kömür pazarında elmas bulunmadığı gibi,iki yüzlü insanların arasında da mert insana rastlayamazsın. Güller gülistana,leşler çöplüğe yaraşır.

-İnsanoğlunun adalet terazisi hep bir yöne meyillidir.Adili mutlak olan Yüce Allah' tır. Adaletli davranmak;ancak iman ve kuran hakikatleri ile Hz. Muhammed(s.a.v.)'in örnek yaşantısı düstur edinmekle mümkün olur.

-Artık kim ne der diye takmıyorum kafama.Çünkü iyiyi de,doğruyu da yapsan yine ardından konuşuyorlar,yine çekemeyenlerin oluyor. Sonuçta üzülen ben oluyorum ve bu durumu görenler keyifle izliyorlar.

-Hakiki yar arayan bulurmuş Mevla'sını.
 Mevlayı bulanlar neylesin Leyla'sını.

-İnsanların dış görünüşüne bakıp aldanma.Unutma ki hazineler virane,harabe yerlerde gizlidir.Ve kimsenin imanını tartmaya kalkma;Kalplerde olanı yalnız Allah bilir.

-Mesafeler aşka engel değil.Görmeden de sever insan.Engel var diyorsa insan;sevgi barınır mı o kalpte hiç?

-Gerçek aşka vefası olmayanın; hiç bir şeye,hiç bir insana vefası ve saygısı olamaz.

-Rotası yanlış ve dümeni bozuk olan gemi sahili selamete varamaz. O emvacın içinde kaybolur,gider.

-Artık millet olarak her şeyi bir güne sığdırır olduk. Anneler günü,şehitler günü,engelliler günü,sevgililer günü ...Tamam da bu insanlar 364 gün ne yapar,nasıldır durumları diye soran var mı?Eskiden gıpta edilen bir millet idik.Batıya özene özene özümüzü kaybettik,güneşin batışı misali battık ta battık.İnsan bu gidiş nereye diye sormadan edemiyor. Şairin dediğin gibi iyi insanlar rahvan atlarla göçüp gittiler mi bu diyardan?

-Doğruysan eğer;çok yorulursun,belin bükülür,ama kalbin hep huzurludur,insanlar takdir etmese de seni hiç.Sen Allah'a havale et her işini.O ne güzel vekildir.

-Biz dokunmaya kıyamadık;onlar tuz,buz etti yüreğimizi.

-Bir insanı anlamak ona seni çok iyi anlıyorum demekle olmaz.Onun çektiği sıkıntıyı çektiysen,ya da ona benzer bir yaşam sürdü isen anlayabilirsin onun halini.Gerisi laf ü güzaf...

-Bana çok sivri dilli birisin diyorlar.Ben halimden memnunum.Hakkı ve doğruyu söylerim.En azından her yöne dönmüyor dilim.

                 Devamını yakında sizlerle paylaşacağım inşaallah. Takipte kalın sevgili dostlar. Sevgi ve selamlarımla. Allah'a emanet olun.

Etiketler: ,

2 Yorum:

saat: 31 Temmuz 2018 21:31 , Blogger Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Hakiki yar arayan bulurmuş Mevla'sını.
Mevlayı bulanlar neylesin Leyla'sını.

Hepsi güzel ama bu ayrı güzel ağabey.

Kalemine sağlık...

 
saat: 1 Ağustos 2018 23:14 , Blogger ömür gürbüz dedi ki...

eyvallah kuzen teşekkürler

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa